اخبار

مساعدت قرارگاه خاتم برای ساخت متروی پرند

قول مساعدت قرارگاه خاتم برای متروی پرند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در پاسخ به این سوال که متروی پرند در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: آخرین خبری که در این زمینه می‌توانم اعلام کنم اینکه پنجم آذرماه جلسه‌ای را با حضور مسئولان و پیمانکار مربوطه در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار می‌کنیم. سیاست عمومی قرارگاه باید مشخص شود و به ما کمک کنند. ما می‌گوییم بخش عمده‌ای از منابع پروژه مترو را از طریق تهاتر زمین تامین می‌کنیم اما سپاسد می‌گوید ما مقدار زیادی زمین داریم و هم اکنون به پول نقد نیاز داریم. با این وجود فرمانده قرارگاه خاتم همکاری خوبی با ما دارند و قول مساعد داده‌اند که نهایت تلاش خود را برای به سرانجام رسیدن مترو انجام دهند.

وی تصریح کرد: از فرودگاه امام تا شهر جدید پرند حدود 19 کیلومتر است که کارهای ابنیه فنی و سازه پروژه مترو انجام شده است. این تنها پروژه‌ای است که معارض زمین ندارد و بستر آن آماده است. اگر تجهیزات فنی خریداری و نصب شود ظرف چهار ماه اولین قطار می‌تواند به پرند برسد. هم اکنون مشکل اصلی به بحث تجهیزات و سیگنالینگ مربوط است که تماما خارجی است.

افتتاح 5500 واحد مسکن مهر پرند در دهه فجر

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: در دهه فجر 5500 واحد مسکن مهر را افتتاح می‌کنیم که در صورت آماده‌سازی خدمات و زیرساخت‌ها، این تعداد می‌تواند به 16 هزار واحد افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، محسن وطن‌خواهی، صبح امروز در حاشیه مراسم هفته فرهنگی پرند و بازدید از سمپوزیوم ساخت المان‌های هنری بوستان مشاهیر اظهار کرد: از 96 هزار و 80 واحد مسکن مهر پرند بخش قابل توجهی افتتاح شده و 29 هزار واحد باقی مانده بود. شهریورماه امسال در هفته دولت طبق وعده، 3480 واحد را افتتاح کردیم. هم اکنون حدود 25 هزار واحد باقی مانده است. برنامه زمان‌بندی این است که تا شهریورماه 1398 کل پروژه مسکن مهر پرند به اتمام برسد.

وی افزود: 16 هزار واحد مسکن مهر پرند آماده است اما افتتاح این‌ها منوط به آماده‌سازی خدمات و انشعابات است. آنچه که می‌توان به طور قطعی اعلام کرد این است که حدود 5500 واحد را در دهه فجر افتتاح می‌کنیم و در صورت تکمیل خدمات و زیرساخت‌ها همانطور که عرض کردم تعداد افتتاح‌ها تا 16 هزار واحد قابل افزایش است. عمده این 5500 واحد آماده شده در فاز شش قرار دارند.

اختصاص 1000 سهمیه به متقاضیان پردیس

وطن‌خواهی با بیان اینکه 1000 سهمیه از واحدهای مسکن مهر پرند را به متقاضیان پردیس اختصاص داده‌ایم گفت: کسانی که در شهر جدید پردیس واحدهای آنها آماده نشده است در صورت تمایل می‌توانند به پرند جابه‌جا شوند. برای این منظور 1000 سهمیه درنظر گرفته‌ایم که تاکنون 25 نفر اظهار تمایل کرده‌اند البته تاکید می‌کنم که این انتقال با رضایت و تمایل متقاضیان پردیس صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان اجباری در کار نیست.

وی درخصوص واحدهای فاقد متقاضی در شهر جدید پرند گفت: به دلیل به روز نبودن سامانه مسکن مهر تا پیش از این عنوان می‌شد که 6000 واحد مسکن مهر پرند فاقد متقاضی است اما بعد از بررسی‌ها نهایی مشخص شد این تعداد کمی بیش از 4000 واحد است. حدود 3000 واحد را به پیمانکاران واگذار کردیم تا آنها به متقاضیان خود اختصاص دهند. 1000 واحد را نیز طبق توافقات برای جابه‌جایی متقاضیان پردیس اختصاص داده‌ایم که رقم آورده متقاضیان برای این واحدها 30 تا 40 میلیون تومان خواهد بود.

تلاش خود را برای عدم تحمیل هزینه اضافی به متقاضیان انجام می‌دهیم

وطن‌خواهی درباره احتمال افزایش قیمت برخی واحدهای مسکن مهر پرند گفت: شرکت عمران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هزینه‌ اضافی از طریق وام یا آورده به متقاضیان تحمیل نشود و هر اقدامی که بتوانیم در این زمینه انجام می‌دهیم و سعی داریم از طریق منابع دولتی پروژه را جمع کنیم.

وی اظهار کرد: افق جمعیت پرند 483 هزار نفر است که هم اکنون 130 تا 140 هزار نفر ساکن شده‌اند. به محض آماده شدن ساختمان‌ها جمعیت به بالای 500 هزار نفر می‌رسد. موضوع قابل توجه این است که سرعت رشد جمعیت پرند 25 درصد است که حدود 20 برابر میانگین رشد شهرهای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از بوستان مشاهیر با 32 هکتار مساحت توسط مسئولان محلی بازدید به عمل آمد. محدوده فضای سبز بوستان مشاهیر به پنج پهنه تقسیم شده که هر یک از این پهنه‌ها دارای عناصر و المان‌های مخصوص به خود است. طبق پهنه بندی صورت گرفته این سمپوزیم در پنج دسته موضوعی شامل هنر و فلسفه، شعر و ادب، علم و نجوم، طب و شیمی و تاریخ و فرهنگ احداث می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا